Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Tom Beckman dömer i TED

Publicerad: 26 juli 2013, 11:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

För fjärde året släppte amerikanska TED i går sin rapport med titeln "Ads worth spreading".


Ämnen i artikeln:

Prime

TED är en amerikansk organisation vars initialer står för Technology, Entertainment och Design med mottot "Ideas Worth Spreading".

En tiomannajury bestående av lika många TED Fellow-forskare och representanter från kommunikationsbranschen har valt ut kampanjer i tio kategorier.

Gemensamt för kampanjerna är att juryn anser dem vara så bra att de är värda att sprida vidare.

Liksom tidigare år satt svenske Tom Beckman, kreativ chef på Prime med i juryn och var i år en av de ansvariga för att utse vinnaren i kategorin ”Talk”.

– Det finns idag tveklöst en större förväntan på företag och varumärken att externt visa vad man står för. Och det är väldigt givande att diskutera sådana frågor med forskare med ett helt annat expertområde än kommunikation, säger Tom Beckman i ett pressmeddelande.

Till vinnare i Talk-kategorin utsågs kampanjen "The Farmer” från biltillverkaren Ram Trucks som visades första gången under Super Bowl.

Se den vinnande kampanjen i Talkkategorin här: <iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/rBsWYcWwpr4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.