Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Thrash metal-giganternas nya affärsidé – Metallica-skidor

Publicerad: 12 Februari 2015, 07:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:13

Öl, vin och dildos. Nu kommer... skidorna! Här är thrash metal-giganterna Metallicas nya affärsidé.


När skivförsäljningen dalar gäller det att vara kreativ. Iron Maiden, Motörhead och AC/DC är bara några band som satt sitt namn på exempelvis öl, vin och snus.

Men det är inte bara alkohol och kläder som världens hårdrocksband tjänar pengar på.

2009 släppte det tyska bandet Rammstein en deluxeversion av sitt album "Liebe Ist Für Alle Da" – innehållandes handklovar och sex olika dildos modellerade efter bandmedlemmarnas egna lemmar.

Även det hyllade svenska bandet Ghost har sålt en limiterad box innehållandes en "buttplug" och en dildo föreställandes sångaren Papa Emeritus II.

Nu kommer nästa oväntade hårdrocksmerch – skidor.

Och det är inte vilket band som helst som lanserar sina egna skidor utan thrash metal-giganterna Metallica.

" Vi är glada att kunna meddela att vi har slagit oss ihop med Armada för att skapa egna Metallica-skidor som du kan kryssa runt på bergen med", skriver Metallica på sin sajt.

För tillfället går det bara att förhandsboka skidorna, som kostar antingen 400 dollar eller 375 dollar. Skidorna kommer att prydas av omslagen till Metallicas klassika skivor "Black Album" och "Master of Puppets".

Om hårdrocksskidorna blir Metallicas nästa kassako (de har tidigare bland annat lanserat en egen version av det klassiska brädspelet Monopol) återstår att se.

Faktum är dock att Metallica faktiskt inte är först med den här idén. Sedan tidigare har nämligen både Motörhead och Iron Maiden lanserat sina egna skidor.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.