Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Sverigechefen kovänder – tar avstånd från Victoria Milans otrohetskampanj

Publicerad: 29 Oktober 2013, 08:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Dominika Peczynski, Sverigechef på Victoria Milan, tar nu avstånd från otrohetssajtens sågade kampanj.


Victoria Milans kampanj där drottning Silvia ger Chris O'Neill otrohetsråd bryter inte bara mot Lagen om namn och bild i reklam. Den har också sågats rejält.

Under gårdagen försvarade Dominika Peczynski, vd på Victoria Milans pr-byrå Mafioso tillika Sverigechef för otrohetssajten, kampanjen, som tagits fram inhouse av Victoria Milan på Malta.

– Vi har gjort den här typen av kampanjer utomlands förut och man utgår ofta från att folk tar illa upp, men de flesta tycker att den är skojig. Det är en snäll kampanj, sa hon till Dagens Media.

Nu, efter den benhårda kritiken, har Dominika Peczynski dock ändrat sig. Istället tar hon avstånd från kampanjen.

– Jag är ingen moraltant, det har inte med det att göra. Jag har inte så många principer men en av dem är att man inte ska gå till personangrepp och det håller jag stenhårt på, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Jag älskar kontroverser, livet skulle bli väldigt tråkigt utan dem. Men det finns så mycket annat kul man kan hitta på som inte involverar enskilda människor.

Hon säger också att hon hela tiden försökt stoppa Victoria Milan från att köra kampanjen och att Mafioso inte på något sätt varit inblandade när kampanjen togs fram.

– Jag har vid flera tillfällen å det starkaste avrått Victoria Milan från att göra den här kampanjen. Jag har sagt det typ 30 gånger, men de har inte lyssnat på mig.

Mafioso är ju Victoria Milans pr-byrå i Sverige, är det inte konstigt att de inte lyssnar på dig då?

– Nej, man kan inte tvinga någon att lyssna. Det finns en person som äger företaget och han gör vad man vill med det och det måste man acceptera. Det handlar om grundläggande äganderätt, säger hon och fortsätter:

– Att de inte lyssnar är inte så konstigt. Jag är inte anställd som Gud. Då hade det verkligen inte blivit så här, haha. Jag önskar att alla mina uppdragsgivare skulle göra exakt som jag säger.

Dominika Peczynski säger också att hon har mått dåligt över att behöva försvara kampanjen.

– Det blir så konstigt att säga att något är toppen när man inte tycker det. Jag känner mig lite som Leif Pagrotsky kring euron och Göran Persson.

Som Dagens Media kunde berätta igår har Hovet kopplat in sin jurist Axel Calissendorff mot Victoria Milan.

– Hovet har kontaktat mig, berättar Dominika Peczynski.

LÄS ÄVEN:

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.