Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Sverige ur Mad Max-perspektiv ska sälja film

Publicerad: 9 Oktober 2015, 06:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:26

Utställning med bilder av ett post-apokalyptiskt Sverige ska locka folk att köpa ”Mad Max: Fury Road”.


Ämnen i artikeln:

Agency

En värld utan vatten, elektricitet, olja och växtlighet. Så ser verkligheten ut i Warner Bros film ”Mad Max: Fury Road”.

För att lansera filmen på Blu-Ray och Digital ställer filmbolaget, tillsammans med pr-byrån Agency, ut en rad bilder av Sverige ur ett Mad Max-perspektiv.

- Miljön i "Mad Max: Fury Road" uppfattas kanske av många som en absurd och orealistisk framtid men genom att applicera samma känsla på svenska platser tror vi att många får sig en tankeställare, säger Josephine Stäring, nordisk produktchef för film på Warner Bros Home Entertainment Nordic, i ett pressmeddelande.

Åtta fotografier av välkända platser, som Centralbron i Stockholm, Domkyrkan i Uppsala och Kebnekaise, har bearbetats för att spegla en dystopisk framtid. Nu på lördag, den 10 oktober, kommer bilderna att visas på galleri SoStockholm. Utställningen kan även ses digitalt här.

Arbetsgrupp Agency

Projektledare: Frida Bosma

PR-konsulter: Zu-Yon Han och Emma Nilsson

PR-assistent: Therese Eriksson

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Agency

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev