Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Svenskt Sigill ger sig ut på valturné

Publicerad: 20 Maj 2010, 03:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Svenskt Sigill ger sig ut på en sommarturné i elva städer. Samtidigt lanserar organisationen en ny logga.


Sommarturnén startar i Leksand den 24 juni och avslutas på skördefesten på Öland den 3 oktober. Däremellan ska ytterligare nio städer besökas. Ambitionen är att göra Svenskt Sigill mer angeläget för svenskarna.

– För sex år sedan existerade varumärket Svenskt Sigill knappt i medvetandet hos folk. Efter idogt arbetande med utomhuskampanjer känner nu 71 procent av de unga vuxna till oss, enligt Synnovate, säger Magnus Erstrand, marknadschef på Svenskt Sigill.

Däremot är det fortfarande få som verkligen vet vad Svenskt Sigill representerar, tror han, och det är det som organisationen ska ut på gator och torg och berätta om. Utöver representanter från Svenskt Sigill ska jordbrukare anslutna till Svenskt Sigill, tillsammans med speciellt anlitade agronomer, finnas på plats för att berätta om kvalitetsmärkning i allmänhet och om Svenskt Sigill i synnerhet.

– Vi lägger mycket krut på att få till en bra höjd på samtalen och diskussionerna. Vi är välkända men nu vill vi också bli angelägna.

En del av kampanjen utgörs också av valaffischer med slogans som ”JA till friska djur” och ”JA till närmare mat”. Kampanjen lever också på nätet via Svenskt Sigills hemsida och i de sociala medierna.

I samband med turnén lanserar Svenskt Sigill också en ny logga som tydligare ska representera vad organisationen står för.

– Den största skillnaden är kanske undertexten som lyder ”Kontrollmärkningen för svensk mat. Då berättar vi redan i logotypen vad vi står för.

Svenskt Sigills reklambyrå är Blomquist Annonsbyrå, pr-byrå är Rita Platzer.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.