söndag24 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Svenskt guld i Shanghai

Publicerad: 1 november 2010, 06:55

Den svenska paviljongen på världsutställningen i Shanghai vann guld för sin "kreativitet och gestaltning".

Ämnen i artikeln:

FuturnitureSpringtimePR

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


I helgen stängdes världsutställningen Expo 2010, men innan dess tilldelades den svenska paviljongen, framtagen av Springtime, Futurniture, Tengbom Arkitekter och Eastwei Relations, en guldmedalj för sin utställning.

Medaljer delades ut i tre olika kategorier: yttre design, kreativitet och gestaltning och tolkning av temat. Sverige vann guld i kategorin kreativitet och gestaltning.Den svenska paviljongen har haft över 3,5 miljoner besökare under de sex månader som utställningen har pågått.

- Det här projektet är den största marknadsföringssatsningen Sverige gjort utomlands hittills, och vi är mycket nöjda med resultatet. Det överstiger de förväntningar som vi och våra 110 partners haft, säger Sveriges generalkommisarie Annika Rembe i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev