Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Svenskt guld i Shanghai

Den svenska paviljongen på världsutställningen i Shanghai vann guld för sin "kreativitet och gestaltning".

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 01 November 2010, 06:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:33

Ämnen i artikeln:

FuturnitureSpringtime

I helgen stängdes världsutställningen Expo 2010, men innan dess tilldelades den svenska paviljongen, framtagen av Springtime, Futurniture, Tengbom Arkitekter och Eastwei Relations, en guldmedalj för sin utställning.

Medaljer delades ut i tre olika kategorier: yttre design, kreativitet och gestaltning och tolkning av temat. Sverige vann guld i kategorin kreativitet och gestaltning.Den svenska paviljongen har haft över 3,5 miljoner besökare under de sex månader som utställningen har pågått.

- Det här projektet är den största marknadsföringssatsningen Sverige gjort utomlands hittills, och vi är mycket nöjda med resultatet. Det överstiger de förväntningar som vi och våra 110 partners haft,  säger Sveriges generalkommisarie Annika Rembe i ett pressmeddelande.

 

Ämnen i artikeln:

FuturnitureSpringtime

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.