Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Svenska Google letar ny pr-byrå

Publicerad: 22 April 2015, 07:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Google är inne i en pr-byråpitch.


Ämnen i artikeln:

GraylingGoogle

Sökjätten Google har bjudit in ett antal svenska pr-byråer till pitch för att slåss om prestigeuppdraget.

– Det stämmer. Vi har jobbat med vår nuvarande byrå i ett antal år och tycker att vi vill se över det och försäkra oss om att vi jobbar med den bästa byrån. Vi är inne i den processen och ambitionen är att kunna avsluta pitchen under våren, säger Gustaf Brusewitz, kommunikationschef för Google i Norden, till Dagens Media.

Tanken är att den nya pr-byrån ska kunna börja jobba med Google i sommar.

– Uppdraget är snarlikt det vi har i dag men det har hänt ganska mycket på fyra år i den världen som vi verkar och i medielandskapet. Vissa av behoven är desamma men det finns delvis nya områden.

Gustaf Brusewitz vill inte berätta vilka byråer som deltar, men klart är att Googles nuvarande pr-byrå Grayling inte deltar i pitchen.

– Vi har jobbat med dem i fem år och blev inbjudna att delta men valde att tacka nej till den efter interna diskussioner, säger Pia Grahn, vd på Grayling.

Varför det?

– Vi har jobbat med dem länge och haft ett otroligt givande samarbete men ibland behöver man nytt blod och hitta nya lösningar. Vi tackade nej till pitchen och önskar Google all framgång framåt.

Google har tidigare även jobbat med pr-byrån Just PR i Sverige.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GraylingGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.