Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Svensk Dagligvaruhandel skapar ny tjänst

Publicerad: 3 Mars 2015, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Anna Jönsson går från pr-konsult på Reformklubben till kommunikationschef för branschorganisationen.


Svensk Dagligvaruhandel har inte haft någon kommunikationschef tidigare. Nu ska den tidigare pr-konsulten Anna Jönsson ratta den nyinrättade tjänsten. I går började hon på det nya jobbet.

– Det känns kanonbra. Det finns mycket att göra här och det känns som en väldigt spännande och viktig bransch som jag ger mig in i, säger Anna Jönsson till Dagens Media.

Tidigare har hon bland annat varit pr-konsult på Reformklubben och kommunikationskonsult på Gullers Grupp.

– Jag har arbetat som konsult i sju år och har bred kunskap inom kommunikationsområdet. Det är något jag också kommer att ha nytta av i det här jobbet, säger Anna Jönsson och fortsätter:

– Jag är ensam på Svensk Dagligvaruhandel inom kommunikationsfrågorna, men ska ha ett nära samarbete med medlemsföretagen. Det handlar om att skappa uppmärksamhet kring de frågor vi jobbar med, exempelvis genom lobbying och pro-aktivt mediearbete.

Svensk Dagligvaruhandel är en branschorganisation för alla dagligvaruhandel i Sverige. Medlemmar i organistionen är Axfood, Bergendahls Food, Coop Sverige, ICA Sverige, Lidl Sverige och Livsmedelshandlarna.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.