Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Studio Totals vodka extremt populär – i Hyderabad

Publicerad: 29 November 2013, 12:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:54

På kort tid har Studio Totals Misery Vodka fått flera tusen fans på Facebook – från Indien.


Ämnen i artikeln:

Studio Total

" Misery är en ganska stark vodka och dricker man mycket blir man både full och glad".

Så beskriver Studio Total, byrån som ligger bakom flera ökända pr-kupper de senaste åren, sitt senaste projekt Misery Vodka.

På Facebook har Misery Vodka just nu drygt 5700 fans varav i princip alla började gilla sidan under en vecka i november.

Och mest populär är eländesvodkan – något förvånande – i Hyderabad, huvudstad i den indiska delstaten Andhra Pradesh. Det framgår av statistik från Facebook.

– Det här har jag inte ens hört talas om, jag får undersöka vad det gäller. Jag har fått ett mejl från Hong Kong, det är allt jag vet. Det är möjligt att någon har skrivit om det i en tidning eller så, säger Studio Totals Tomas Mazetti till Dagens Media.

Ni har inte köpt trafiken?

– Köpt trafik? Nja, I don't know. Vi har ett nätverk som vi skickar ut allt till, men jag kan kolla det.

Finns Misery Vodka på riktigt?

– Den finns på riktigt, men det har blivit lite uppblåst. Vi har fått tillstånd att göra tusen flaskor om året så även om vi säljer dem så är det ingen stor grej, säger han och fortsätter:

– Den kommer att sälja, folk mejlar hela tiden och vill ha den. Men problemet är att vi bara får sälja till hotell och sådana som har tillstånd. Vi siktar på världsherravälde men det kanske tar lite tid.

Smakar eländesvodkan som den heter?

– Alltså vi är ju inte så duktiga på sådant här. Den smakar ju vodka och vodka smakar ju generellt ganska illa.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Studio Total

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.