Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

”Strategin står intakt”

Sony Ericsson släpper ”Ericsson” i företagsnamnet. Nu kommenterar Sony Ericsson hur förändringen kommer att påverka företaget i Sverige.


Publicerad 2011-12-06 11:39
Uppdaterad 2015-12-06 14:48

Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Dela artikeln:

Som dagensmedia.se tidigare berättat så blir Sony Ericsson vid nästa halvårsskifte bara Sony. Då inleder Sony också en marknadsföringsoffensiv för att sätta det nya varumärket.

– Det betyder att våra investeringar i marknadsföring och annonsering ökar. Vi ska satsa stort på att bygga upp det nya varumärket på flera utvalda marknader, sa Sonys globala marknadschef, Kristian Tear, till Times of India.

Om Sverige är en av dessa utvalda marknader är ännu inte känt. Erik Yström, pr- och kommunikationschef för Sony Ericsson i Sverige, säger till dagensmedia.se:

– Vår nuvarande affärsstrategi står intakt. Vi vill vara ledande på Android och vi tänker fortsätta att erbjuda konsumenter underhållning genom Xperia smartphones. I nuläget är det för tidigt att berätta hur vi planerar att göra detta. Men vi får definitivt anledning att återkomma om hur.

Om marknadsföringen säger han:

– Som vi berättat tidigare kommer såväl varumärkets namnet som kommunikationen kring produkterna att förändras på sikt. Vi kommer att berätta mer om det nya när affären är helt på plats under första kvartalet 2012.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.