Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Storslam för Rättvisemärkt

Publicerad: 3 Juli 2009, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Rättvisemärkt utnämns till även till "Årets Varumärke" av pr-byrån Hill & Knowlton.


Greppet att låta allmänheten trycka egna t-shirts har gett Rättvisemärkt mycket uppmärksamhet i Almedalens ankdamm. Det har nu också gett dem två priser.

Tidigare på fredagen fick utnämndes Rättvisemärkt till "Hetast i Almedalen" av Westander. Nästa pr-byrå att prisa företag är Hill & Knowlton, som utnämner "Årets Varumärke". Finalisterna var Electrolux, Fores, Polisen, Resumé och Rättvisemärkt. Den senare får alltså priset.

Motiveringen:

"Under en Almedalsvecka där många haft svårt att synas i vimlet har de stela blivit förlorare och de flexibla blivit vinnare. Vår vinnare har varit synlig dagligen genom att använda sitt naturliga uttryckssätt. Med begränsade resurser har uppdraget utförts över förväntan. Försvaret för svaga och utsatta kännetecknar varumärket och det sätt det verkat i Almedalen. Vinnare av Årets Varumärke 2009 är ett varumärke för varumärken – märkt för en rättvis seger är Rättvisemärkt".

Juryn:

Johan Hakelius, kolumnist på Aftonbladet, Magnus Ljungkvist, vd för Inre Kabinettet och redaktör för Makthavare.se, Maria Rankka, vd för tankesmedjan Timbro samt Francisca Herodes, chef för Public Affairs på Hill & Knowlton.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.