Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Storslam för Cohn & Wolfe i Spinn

The Swedish Number är Årets pr-kampanj, enligt Spinn-juryn. Här är alla vinnarna.


Publicerad: 24 November 2016, 21:30
Uppdaterad: 25 November 2016, 08:32

Ämnen i artikeln:

SpinnCohn WolfeThe Swedish Number

På torsdagskvällen utsågs årets bästa pr-kampanjen vid Spinngalan på Berns i Stockholm.

Cohn & Wolfe var kvällens stora vinnare, med fyra guld samt utmärkelsen Årets rookie. Byrån kammade bland annat hem guldet för årets bästa pr-kampanj för "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen, som gjordes tillsammans med reklambyrån Ingo och som tog storslam under Cannes Lions i somras.

Samma kampanj vann guld som årets konsumentkampanj och årets content marketing. Cohn & Wolfe vann också guld för kampanjen "Chokladhuset - Sveriges nya jultradition" för Mondelez.

Även årets rookie i pr-branschen finns på Cohn & Wolfe: Axel Bringel.

Bland övriga vinnare finns också Edelman Deportivo som vann två guld för Hövding-kampanjen "Give a beep", och Abby Priest som vann årets B2b-kampanj för Adobes klädkollektion "Adobe Stock Apparel".

Det nystiftade priset Årets kund vanns av Håkan Tenelius på Vårdföretagarna.

Cisions eget pr-pris till en person som haft stort digitalt inflytandet under året ”Cision PR Influencer Award”, gick till pr-konsulten Jerry Silfwer som driver egna byrån Spin Factory.

Här är alla vinnare i Spinn 2016

ÅRETS BÄSTA PR-KAMPANJGuld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska TuristföreningenSilver: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJGuld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska TuristföreningenSilver: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAidSilver: Masscreation med ”Children's Climate Conference” för Telge Energi

ÅRETS CONTENT MARKETINGGuld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska TuristföreningenSilver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK FotbollSilver: Volontaire med ”Therese testar teknik” för Teknikföretagen           

ÅRETS BUSINESS TO BUSINESSGuld: Abby Priest med ”Adobe Stock Apparel” för AdobeSilver: Granath / Obeya med “Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket

ÅRETS SAMHÄLLSINFORMATIONSKAMPANJGuld: Garbergs Malmö med ”#snackaomhat” för Landskrona stadSilver: Granath / Obeya med “Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket

ÅRETS MASSMEDIEKAMPANJGuld: Cohn & Wolfe med ” Chokladhuset - Sveriges nya jultradition” för Mondelez InternationalSilver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK Fotboll

ÅRETS NON-PROFITGuld: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAidSilver: Edelman Deportivo med ”Den Maskerade Bannern” för UNICEFSilver: Edelman Deportivo med ”För Sofia” för UNICEF

ÅRETS DIGITALA KAMPANJGuld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för HövdingSilver: FLB Europa med ”#Datadonate” för 3

ÅRETS INTEGRERADE KAMPANJGuld: Jung Relations med ” Henke Lundqvists hårresande meddelande” för Procter & GambleSilver: Edelman Deportivo med ” Bread the Future” för Brödinstitutet

ÅRETS INNOVATIONSKAMPANJ (NY)Guld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för HövdingSilver: Kärnhuset med ”The Train Brain Project” för Stockholmståg

ÅRETS ROOKIEAxel Bringel, Cohn & Wolfe

ÅRETS KUND (NY)Håkan Tenelius, Vårdföretagarna

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.