Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Stockholm Polo väljer Vår pr-byrå

Publicerad: 28 Augusti 2009, 10:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Genom vip-inbjudningar och nätverkande ska personer intresserade av hästpolo hitta till helgens tävlingar av Jaeger-LeCoultre Stockholm Polo vid Stora Skuggan.


I år satsar man på ett arrangemang som ska tilltala hela familjen. Dessutom kommer publiken att bjudas på en speciell överraskning.

För andra året i rad arrangeras en hästpolotävling i Stockholm. Arrangemanget pågår under helgen och leds av konferencieren Adam Alsing.  Genom 20 000 vip-inbjudningar, affischering, utdelning av flyers och via olika nätverk har evenemanget marknadsförts, enligt Mia Bremer, pressansvarig Stockholm Polo.

– Vi har också haft stor glädje av Adam Alsing som har talat om oss i radio, säger hon.

Till skillnad mot förra året satsar man i år på ett bredare evenemang. Dessutom har man satsat extra mycket på att nå studenter. Genom marknadsföring via Stockholms universitets studentkårer och sänkt biljettpris ska målgruppen besöka tillställningen.

– Studenterna har en sämre ekonomi och varför inte bjuda in de som är vår framtid, resonerar Mia Bremer.

Under tävlingsdagarna ska det finnas något att göra för alla. Med klätterborg, provkörning av bil, shopping, välgörenhetsauktion och hattparad ska alla besökare hitta en aktivitet. Det har varit Vår pr-byrås tanke när de har arbetat med arrangemanget. Tidigare var det bara själva hästpolotävlingen som var i fokus. I år bjuds publiken också på en överraskning i form av djurshow med ekipage som tävlar professionellt inom sin gren. Mer än så vill inte Mia Bremer avslöja.

Totalt väntas ungefär 8.000 personer besöka tävlingarna i helgen.

Camilla Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.