Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Stadium söker marknadschef med öga för detaljer

Publicerad: 16 Augusti 2013, 06:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Lars-Johan Strand beslut att lämna Stadium blir ett tungt tapp för sportkedjan. Någon ersättare är inte klar.


Ämnen i artikeln:

Stadium

I tisdags berättade Dagens Media att Lars-Johan Strand lämnar tjänsten som marknadschef för Stadium vid årsskiftet för att gå till teknikkedjan Clas Ohlson.

Nu kommenterar sportkedjans vd Gustaf Öhrn hans beslut.

Vad innebär det att tappa Lars-Johan Strand?

– Det är självklart tråkigt att Lars-Johan Strand valt att gå vidare mot nya utmaningar. Lars-Johan har ett driv och engagemang som smittar av sig och under hans fem år på Stadium har han fortsatt att utveckla vår kommunikation till att bli ännu bättre. Vi fortsätter vårt arbete precis som vanligt för att aktivera världen och önskar honom stort och genuint lycka till.

Han blev ju Årets marknadschef i fjol.

– Det stämmer, Lars-Johan blev utsedd till Årets marknadschef 2012, något vi är otroligt stolta över.

Just nu pågår rekryteringsprocessen för en ny marknadschef. God förmåga att fördela arbetet och öga för detaljer är två av de egenskaper som efterfrågas jämte erfarenheter av marknadsföring och ekonomi.

– Vi har precis satt igång rekryteringsprocessen och har som alltid höga krav. Vi söker en kreativ marknadschef som förstår Stadiums målgrupp och har erfarenheter från detaljhandel. Vår ambition är att fortsätta växa och fortsätta att realisera vår vision om att aktivera världen. Vi söker en riktig stjärna för världens roligaste jobb, en marknadschef som vill vara en del av att göra den resan tillsammans med oss.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Stadium

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.