Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Spray byter pr-byrå

Publicerad: 25 juni 2009, 09:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Spray väljer bort Mahir och anlitar Agency som ny pr-partner. Även Axe har nyligen skrivit avtal med Agency.


Spray driver bland annat webbportalen Spray.se och Passagen.se och dejtingsajten Spray Date.

Uppdraget omfattar bland annat nylanseringen av Spray Date, som tioårsjubilerar och får nya tjänster och funktioner.

– Det är fler grejer på gång med Sprays andra varumärken, men det är för tidigt att berätta om, säger Niclas Lövkvist, vd på Agency.

Han tror att valet av Agency bottnar i Sprays behov av både krishantering och marknads-pr.

– Agency är erkänt bra på medierelationer, både i medgång och motgång, och en aktör som tillhandahåller e-postadresser och dejtingtjänster drabbas oundvikligen då och då av händelser som måste hanteras medial.

Byrån var med och lanserade MySpace i Sverige 2007.

– Det känns roligt att få jobba med webbforum igen, säger Niclas Lövkvist.

Även kosmetikaföretaget Axe valde nyligen att jobba med Agency. Varumärket, som tillhör Unilever, har tidigare inte haft någon pr-byrå i Sverige.

– Axe är ett spännande varumärke som vågar ta ut svängarna i marknadsföringen. Vi kommer att arbeta mycket gentemot sociala medier, säger Niclas Lövkvist.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.