Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Spinnfavoritens rekryteringsfest

Publicerad: 21 November 2013, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

Pr-byrån Deportivo växer – har nästan fördubblat personalstyrkan.


Ämnen i artikeln:

SpinnPrecisPRDeportivo

Uppstickaren Deportivo, grundad för drygt två år sedan av Mattias Ronge, Stefan Ronge och Anders Hallén är storfavoriter inför kvällens Spinngala.

Det är första gången i tävlingens historia som Prime inte har flest nomineringar. Det står klart sedan Dagens Media har granskat de tillgängliga nomineringslistorna (från 2006 och framåt).

Nu växer byrån så det knakar. Sedan i augusti har sex nya medarbetare anställts.

Bakgrunden till framgången finns enligt Mattias Ronge att hitta i byråns filosofi.

– Vi vill att svaret på kundernas problem ska vara öppet. Ibland är svaret en svettmaskin, ibland en kurragömma på Facebook och ibland är det en undersökning och pressreleaser. Det angreppssättet ställer stora krav på att utveckla vår organisation, säger han.

För att kunna leverera på det löftet är nyrekryteringarna ett viktigt drag.

– Bredden gör oss ännu bättre rustade att göra pr på ett nytt sätt. Faktiskt, att bestämma hur vår byrå ska se ut för att vi ska kunna arbeta med förtjänad uppmärksamhet överallt, är lika roligt som att göra själva jobben.

Totalt har nu Deportivo nu 18 anställda, vilket är nära en fördubbling av personalstyrkan sedan årsskiftet 2012/13 då byrån hade tio medarbetare.

LÄS DAGENS MEDIAS SPINNSPECIAL – och ett långt reportage om Deportivo i det nya numret av Dagens Medias tidning.

Dagens Media #20 utkommer i pappersform och digitalt via Dagens Medias tidningsapp för Iphone/Ipad eller Android samt via Readly.

LÄS ÄVEN:

Rekryteringsfest på Deportivo

Sedan augusti har Deportivo anställt:

• Amanda Lindgren, kundansvarig. Amanda har tidigare varit pr-chef på Discovery Network och pr-konsult på Burson Marsteller. 

• Jasper Hein Nordling, kundansvarig. Jasper har tidigare varit digital strateg på IUM, kommunikationsansvarig för sponsring på Vattenfall, och som konsult inom egen verksamhet.

• Sofia Heinig, senior producer. Sofia har tidigare varit Digital Production Manager på Ottoboni, och produktionsledare på Storåkers McCann, King och Naked Communications. 

• Jessica Backsell, juniorkonsult. Jessica kommer närmast från praktik på Rättviseförmedlingen. Tidigare har hon studerat på Handelshögskolan i Stockholm och vid sidan av studierna arbetat på Kreab Gavin Anderson.

• Lie Barrén, juniorkonsult, tidigare Bergs SOC och Uppsala Universitet. Lie har också praktiserat på Patriksson Communication.

• Jonas Axblom, juniorkonsult/community manager. Studerat media och kommunikation i Jönköping och på INSEEC i Paris.

Sedan årsskiftet har Deportivo dessutom anställt:

• Mårten Hedbom, kreatör. Mårten har bland annat tidigare varit AD på Naked Communications och Saatchi & Saatchi. 

• Helena Öhman, digital producer, tidigare på House of Radon.

• Ola Fernvall, planner och partner, tidigare bland annat ICA Sverige och Prime. 

• Carl Platon, Interaktiv AD och designer, tidigare bland annat praktik på AMV BBDO i London, frilansare inom form och programmering och fotograf på Nyheter 24. 

• Under våren slutade Mats Mehlberg som blev pressansvarig på IQ Initiativet och Magnus Nilsson som övergick till egen verksamhet.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SpinnPrecisPRDeportivo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.