Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Sonia Rykiel ska lyfta H&M:s jul

Publicerad: 28 September 2009, 05:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

För första gången låter H&M en gästdesigner ta fram kedjans julunderkläder.


Klädbranschen har tagit stora smällar under lågkonjunkturen. Att lyckas under julförsäljningen blir i år därför extra viktigt.

Svenska klädjätten H&M:s omsättning minskade i augusti 2009 med 3 procent jämfört med samma månad föregående år. Försäljningen i jämförbara butiker minskade med hela 11 procent.

I dag presenterade H&M sitt hemliga vapen i kampen om julshopparna.

Nya gästdesignern, den färgstarka stickat-drottningen Sonia Rykiel, ska designa damunderkläder som släpps i butik 5 december 2009. Det är första gången som H&M, som brukar väcka uppmärksamhet med sina underklädeskampanjer inför jul, släpper in en gästdesigner till underkläderna. Kollektionen ska lanseras samtidigt på H&M:s samtliga marknader och således säljas i över 1500 butiker.

Under våren 2010 släpps en kollektion där Sonia Rykiel ger design åt det hon är mest känd för. ”Ikoniska stickade plagg och lekfulla accessoarer” signerade Rykiel når butikerna den 20 februari.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.