Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Smarteyes: ”Vi är inga bluffare”

Publicerad: 17 Mars 2011, 10:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Smarteyes marknadschef, Anders Zanton, slår tillbaka mot Lensways bluffpåståenden.


Ämnen i artikeln:

LenswaySmarteyes

Konflikten mellan optikeraktörerna handlar om en annons som Smarteyes hade i Metro i går, där det enligt en undersökning från Testfakta framgick att de var billigast på marknaden. Lensway hävdar att samma test visar att de är billigast, och inte Smarteyes. Lensway har nu köpt annonsplats i Metro för att i morgon kontra vad de anser vara ett falskt påstående från Smarteyes.   

– Vi har inte hört något om det här. Om de nu är upprörda så har de i alla fall inte kontaktat oss, säger Anders Zanton.

Han fortsätter:

– Läser man annonsen så står det klart och tydligt att vi jämför oss mot andra butikskedjor, inte nätaktörer. Vi jämför äpplen med äpplen, inte äpplen med päron.

Vad anser du om Lensway motoffensiv i Metro i morgon?

– Vill de göra egna annonser så får de göra det, det är upp till dem.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

LenswaySmarteyes

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.