Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Smarteyes stämmer Synsam

Publicerad: 7 April 2011, 06:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:14

Cirkusen i optikerbranschen fortsätter. Nu stämmer Smarteyes konkurrenten Synsam för vilseledande marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

SynsamSmarteyes

Som dagensmedia.se berättade i mars bröt ett storbråk ut mellan konkurrenterna Smarteyes och Lensway.

Nu har ett nytt bråk startat mellan två optikerkedjor. Det är Smarteyes som stämmer Synsam för vilseledande marknadsföring.

Enligt Smarteyes använder Synsam en kundundersökning från Testfakta för att kuna skapa lockpriser.

– De finansierar ett test för en produkt för att sedan använda resultatet i sin marknadsföring av andra produkter än de som testades. Precis så har de gjort i många år nu – vilket är oacceptabelt, säger Fredrik Wistrand, vd på Smarteyes i ett pressmeddelande.

När dagensmedia.se når Synsams vd Joakim Forsell är han utomlands och vill inte ge någon kommentar utan hänvisar till marknadschefen Lena Dominique-Nilsson.

Men Lena Dominique-Nilsson är på semester och anställda på Synsam hänvisar istället till Henrik Persson, vice vd på Synsam.

– Vi har haft en del ordväxling med Smarteyes under veckan. Det är den enda kommentaren jag vill ge, säger Henrik Persson.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

SynsamSmarteyes

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.