Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

SL lottar ut kändisar

Publicerad: 23 April 2010, 11:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Bästa motiveringen ger kändisshopping i Östermalms tunnelbanestation när Blomquist gör kampanj för SL.


SL piffar upp sina tunnelbanestationer för att få folk att stanna till, använda dem som mötesplats och göra sina ärenden där, snarare än att bara passera förbi. Den 29 april invigs Östermalms nya tunnelbanestation och det vill SL nu uppmärksamma lite extra – genom att erbjuda kändisshopping på stationen.

– Det är ett sätt att visa på det utökade utbudet. Vi har valt tre rätt olika personer som intresserar sig för olika saker så att alla ska hitta en kändis att shoppa med, säger Mikael Rubinsson, projektledare på Blomquist.

De tre kändisarna vinnarna har att välja på är Steffo Törnquist, författare, tv-profil och livsnjutare; Hannah Arnhög, redaktör och krönikör; Anders Timell, restaurangchef och radiopratare.

För att tävla går man in på kampanjsajten och skriver vilken kändis man har valt och lämnar en kort motivering, genom Facebook kan man skicka inbjudningar till 20 kompisar, vilka i sin tur kan skicka till 20 kompisar, vilket förhoppningsvis ska skapa en viral effekt.

Den 29 april drar också en mediekampanj igång som ska synas utomhus, i print och på webben. De olika enheterna visar tunnelbanans klassiska ”T” fast med olika tillbehör med anknytning till utbudet på Östermalms tunnelbanestation.  

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.