Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Skittles satsar på Sverige

Publicerad: 10 April 2015, 07:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Färgglada personer som delar ut godis och en man som mjölkar en giraff. Det är några av ingredienserna i Skittles Sverigelansering.


Det amerikanska godiset Skittles kommer till Sverige. Karamellerna tillverkas och marknadsförs av Wrigley som har Brand Echo som kommunikationsbyrå i Norden.

Nu drar byrån igång sina första eventaktiviteter för Skittles på Centralstationen i Stockholm samt på gatorna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Människor i regnbågsfärgade kläder och Skittles-slipsar ska dela ut smakprov till förbipasserande.

– Skittles har en speciell profil om man jämför med många andra varumärken. Allt är väldigt lekfullt och det försöker vi gestalta med det här, säger Björn Levin, kundansvarig och partner på Brand Echo, till Dagens Media.

Katarina Szostak är varumärkesansvarig för Skittles.

– Nu vill vi låta svenska konsumenter provsmaka de regnbågsfärgade karamellerna. Detta gör vi genom att skicka ut ett färgglatt team som genom kreativa konstellationer bjuder på produkten, säger hon i ett pressmeddelande.

En reklamfilm har också börjat rulla på TV i Sverige. Där ses giraff äta av en regnbåge för att sedan bli mjölkad av en man. Detta ingår i Skittles globala kommunikationskoncept "Taste the rainbow".

– Vårt uppdrag kommer att vara att sköta all kommunikation i butik samt alla kampanjer. Det är ett övergripande samarbete helt enkelt. Vi börjar med eventaktiviteter men det kommer också att komma butikskampanjer, säger Björn Levin.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.