Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

SJ: "Vi har lyssnat på besökarna"

Publicerad: 18 Juli 2012, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

SJ fortsätter att fokusera på publikupplevelsen under musikfestivalen Way Out West. Därför spinner de nu vidare på sin exklusiva vip-läktare.


Ämnen i artikeln:

SJWay out West

SJ är även i år sponsor för musikfestivalen Way Out West. Förra året sjösatte företaget en massiv sponsoraktivering med incheckning på Centralstationen i Stockholm och ett vip-tält på festivalområdet.

Nu fortsätter företaget att utveckla sina erbjudanden till besökarna, bland annat genom att vidareutveckla sin specialläktare.

– Vi har utvecklat saker vidare. Tidigare hade vi bara ett tält med trappa som blev till ett sorts läktare, men nu har vi gjort en riktig läktare mellan de två stora scenerna, så själva läktaren dubbelt så stor och högre, vi har lyssnat på vad besökarna vill ha. Det efterfrågas ju bland besökarna att få sitta ett tag också, säger Krister Svensson, marknadsansvarig på SJ, till dagensmedia.se.

Även i år kommer de som åker med SJ kunna checka in på festivalen redan på Stockholms Centralstation, men nu har företaget även tagit greppet vidare och sjösatt aktiviteter inne i tåget.

– Vi försöker utveckla tåget lite grann. Vet inte hur många biljetter som har sålts, men vi har avdelat i stort sett ett helt tåg till Way Out West-vagnar så att man vet att man hamnar med andra som ska till festivalen. Dessutom delar vi ut en goodiebag och spelar Way Out West-musik i bistron, och det kanske även kommer att bli live med akustisk musik, säger Krister Svensson.

Krister Svensson säger att den fortsatta utvecklingen av sponsorskapet är en viktig del för att nå en målgrupp med unga vuxna, som ofta använder sig av just tåg för att ta sig runt.

– Den här målgruppen är jätteviktig. Vi jobbar aktivt mot studenter men vill nå även de som inte är studenter, och där är Way Out West en av de större grejerna vi gör. Vi jobbar ju inte bara under själva festivalen, utan från och med när biljetterna släpps. Samarbetet med Luger är ett av de tightaste vi har, säger Krister Svensson.

SJ har arbetat tillsammans med kommunikationsbyrån Passion Lab.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SJWay out West

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.