Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Schymans pengabål sänkte Björklund

Publicerad: 7 Juli 2010, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Feministiskt initiativs pr-trick – att bränna upp 100 000 kronor – stal uppmärksamheten på Folkpartiets dag.


Ämnen i artikeln:

Gudrun SchymanMediapilotAlmedalen 2010Feministiskt Initiativ

Jan Björklunds tal fick visserligen viss uppmärksamhet. Men att Gudrun Schyman valde att elda upp 100 000 kronor fick bloggarna att gå i toppspinn.

Det visar dagens blogg-koll, en undersökning som Mediapilot gör varje dag för Dagensmedia.se.

”Som pr-satsning sett var det en väldigt framgångsrik sådan då genomslaget i bloggar gällande detta vida översteg det fokus som skänktes åt Björklund”, skriver Mediapilot i sin analys.

FI:s tilltag, som även fick stort utrymme i tv-nyheter och andra nationella medier, rönte dock även mycket kritik bland bloggarna.

”Diskussionerna kring grillningen är rent generellt rätt kritiska även om det finns ett flertal inlägg där man erkänner det mediala genomslaget och tanken bakom eventet”, skriver Mediapilot.

Vidare har även SD förekommit i bloggosfären en hel del under dygnet, mycket på grund av att debatten mellan SD och KD avbröts av en biskop Lennart Koskinen som därefter bortfördes av polisen.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev