Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

SCA:s logotyp ska synas mer

Hygien- och skogsföretaget SCA ska stärka sitt varumärke globalt genom att låta moderbolagets logotyp synas mer i kommunikationen.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Juni 2014, 07:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:34

Ämnen i artikeln:

SCA

Hygien- och skogsföretaget SCA ska stärka sitt varumärke globalt genom att låta moderbolagets logotyp synas mer i kommunikationen.

Det globala företaget SCA har varumärken som Libresse, Tena, Tork och Libero. Nu vill företaget stärka kopplingen mellan moderbolaget och produktvarumärkerna och lyfta fram SCA:s hållbarhetsprofil.

– Vi kommer att ta SCA:s logotyp och ha med den när vi har tv-reklamer, annonser och storskärmar. Det har vi aldrig gjort förut. Finns det styrkor med moderbolagets varumärke som kan kopplas ihop med styrkorna i konsumentvarumärkena ska man göra det, säger Josephine Edwall Björklund, kommunikationsdirektör på SCA, till Dagens Media.

– Det är en ny tid. Många vill veta vad det är för företag bakom produkten, vi är mer upplysta i dag.

Målet är att stärka kännedomen om SCA som bolag.

– SCA är ett globalt bolag men frågar du folk på stan är det många som inte har en aning om vilka varumärken vi har. Nu gör vi en global satsning. Vi gör det subtilt, det kommer att ta tid, det tar tid att bygga perception. Det är kanske först efter tjugo gånger du börjar se SCA:s logotyp i reklamfilmerna.

En annan viktig plattform för att bygga varumärket är Team SCA:s deltagande i Volvo Ocean Race, där företaget har en helt kvinnlig besättning.

Bolaget grundades i Sverige 1929 och omsatte cirka 93 miljarder kronor under 2013.

Ämnen i artikeln:

SCA

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.