Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

SBAB lanserar ny logotyp

Banken SBAB fräschar upp sitt varumärke med ny grafisk profil.


Publicerad 2013-03-12 07:58
Uppdaterad 2015-12-06 13:53

Ämnen i artikeln:

SBAB

Dela artikeln:

SBAB Bank byter ut sin logotyp och blir SBAB! vilket ska kommunicera enkelhet.

Utöver den nya logotypen har även en ny grafisk profil tagits fram.

– Vår roll som utmanare löper som en röd tråd genom vår historia. Nu ska vi utmana den gängse uppfattningen om vad en bank ska vara och låter det även synas i vår logotyp genom att ta bort tillägget ”Bank” och lägga till ett utropstecken, säger Carl-Viggo Östlund, VD på SBAB i ett pressmeddelande.

Han berättar vidare att den nya profilen ska återspegla bankens värderingar som ”enkla, kunddrivna och på”.

Det hos bolagsverket registrerade namnet SBAB Bank AB kvarstår oförändrat.

Sebastian Parkkila

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.