SBAB lanserar ny logotyp

2013-03-12 08:58  

Banken SBAB fräschar upp sitt varumärke med ny grafisk profil.

SBAB Bank byter ut sin logotyp och blir SBAB! vilket ska kommunicera enkelhet.

Utöver den nya logotypen har även en ny grafisk profil tagits fram.

– Vår roll som utmanare löper som en röd tråd genom vår historia. Nu ska vi utmana den gängse uppfattningen om vad en bank ska vara och låter det även synas i vår logotyp genom att ta bort tillägget ”Bank” och lägga till ett utropstecken, säger Carl-Viggo Östlund, VD på SBAB i ett pressmeddelande.

Han berättar vidare att den nya profilen ska återspegla bankens värderingar som ”enkla, kunddrivna och på”.

Det hos bolagsverket registrerade namnet SBAB Bank AB kvarstår oförändrat.

Sebastian Parkkila

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt