Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Så gick snacket om Moderaterna

Publicerad: 6 Juli 2015, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:56

Snacket i sociala medier handlade huvudsakligen om Anna Kinberg Batras (M) tal.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenModeraterna

Moderaterna lyckades bättre i sociala medier än huvudkonkurrenten Socialdemokraterna.

Totalt nämndes Moderaterna 2951 gånger i sociala medier under sin dag i Almedalen, enligt en analys från Meltwater. Det kan jämföras med Socialdemokraterna som omnämndes 1832 gånger i sociala medier.

I mer traditionella digitala medier omnämndes Moderaterna i 344 artiklar.

”I både de mer traditionella medierna samt i sociala medier diskuteras Anna Kinberg Batras retorik och hon kritiseras för att vara tråkig och läsa innantill”, skriver Meltwater i sin analys.

Men även innehållet i hennes tal diskuteras – främst det sjätte jobbskatteavdraget och frågan om utanförskap.

Moderaterna själva stod för det mesta twittrandet. Totalt gjordes 84 inlägg från Moderaternas konto. Därefter kommer @tycksele, Linus Samuelsson, omvärldsanalytiker hos Socialdemokraterna som gjorde 26 stycken inlägg.

LÄS ÄVEN

MP slår SD i sociala medier

SD spöar både S och KD

Så gick KD igenom i sociala medier

Svag genomslag för S i sociala medier

Så omtalas C i sociala medier

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AlmedalenModeraterna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.