Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Rebecca & Fiona ska kränga Lokas nya smaker

Den hajpade dj-duon Rebecca & Fiona åker till Los Angeles och bloggar på Rodeos sajt. Bakom satsningen står Loka – som ska sälja vatten under devisen ”Loka likes L.A.”.


Publicerad 2011-05-09 11:45
Uppdaterad 2015-12-06 15:11

Ämnen i artikeln:

Jung

Dela artikeln:

Loka har tidigare släppt nya smaker med inspiration från många av världens hörn, till exempel ”Loka likes Asia” och ”Loka likes Africa”.

Och i början av april berättade bryggerijätten Spendrups att nästa steg i konceptet blir ”Loka likes L.A.”.

För att marknadsföra de nya smakerna har ett skräddarsytt samarbete med dj-duon och tillika popartisterna Rebecca & Fiona samt Rodeo tagits fram.

Under måndagseftermiddagen gick bloggen ”Loka likes L.A.” upp på Rodeo.net.

För dagensmedia.se berättar chefredaktören Lisa Corneliusson om bakgrunden till den sponsrade bloggen.

– Vi har länge velat göra något med Rebecca & Fiona, sedan dök detta projektet upp. Det är ett kreativt samarbete mellan Rodeo och Loka.

Brukar ni ta in denna typ av sponsrade bloggar?

– Vi har gjort flera samarbeten förut och gör det bara om vi känner att det förstärker vårt redaktionella erbjudande. Vi är även tydliga med att märka ut samarbeten.

Hur mycket får ni betalt?

– Det är jag inte rätt person och fråga. Jag har hand om det redaktionella.

Hur förstärker en sponsrad blogg ert redaktionella arbjudande?

– Det gör det eftersom det är Rebacca  & Fiona, och deras manager, som är mitt i sin karriar och gör denna resa. De kommer att fixa spelningar, träffa skivbolag och andra viktiga personer. Det blir en spännande resa som läsarna kommer att få ta del av.

Hur mycket trafik tror ni att bloggen drar?

– Det återstår att se.

Bakom upplägget med Rodeo står pr-byrån Jung relations.

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/ZqyW3T5uMq8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.