Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Rättvisemärkt väljer Cohn & Wolfe

Publicerad: 25 September 2009, 09:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Cohn & Wolfe får pr-uppdraget för organisationen Rättvisemärkt.


– De visade stort engagemang och kunskap om våra frågor, hur man med hjälp av sin konsumtion kan förbättra för producenterna och hur man kan nå ut till konsumenter genom dagligvaruhandeln, säger Helena Markstedt, generalsekreterare för Rättvisemärkt.

Rättvisemärkt är en oberoende produktmärkning som ska bidra till förbättrade arbets- och levnadsvillkor för odlare och anställda i utvecklingsländer. Organisationen har arbetat med flera olika pr-byråer, senast med Springtime.

– Det här är första gången vi gör en upphandling. Vi vill lyfta debatten om etisk konsumtion i medierna och hoppas få hjälp av Cohn & Wolfe med det, säger Helena Markstedt.

Byråns första uppdrag är att öka mediegenomslaget för tvåveckorskampanjen "Fairtrade Fokus”.

Rättvisemärkt är svensk representant i den internationella organisationen Fairtrade Labelling Organizations International. I dagsläget har Rättvisemärkt 38 organisationer som medlemmar.

Arbetsgrupp på Cohn & Wolfe

Kundansvarig: Mårten Lundberg

Projektledare: Joanna Mossberg

Biträdande projektledare: Evelina Borseman

PA-konsult: Helena Söderlind Paues

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.