Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Rädda Barnen till JMW

Publicerad: 10 Februari 2011, 13:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Pr-byrån JMW får uppdraget för Rädda Barnen. Dessutom ska byrån hjälpa arbetsmiljöorganisationen Prevent med strategiskt arbete i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Rädda BarnenJMW

Även för Rädda Barnen stavas uppdraget sociala medier. För båda kunderna handlar det om att ta fram strategier för sociala medier och sedan implementera dem.

– Både Rädda Barnen och Prevent är oerhört kunniga i sociala medier så det handlar om att ta arbetet till nästa nivå. Vi ska bland annat öka och aktivera medlemsengagemanget, säger Brit Stakston, strateg på JMW.

Vad betyder uppdragen för byrån?

– De ger oss en unik möjlighet att få jobba med sociala medier i ett oerhört strategiskt sammanhang. Det blir långt ifrån några traditionella Facebook-kampanjer. Att få jobba med det vi anser är en av våra spetskompetenser tillsammans med kunniga arbetsgivare är alltid en förmån.

Rädda Barnen valde JMW just på grund av erfarenheten och kompetensen inom sociala medier som ett verktyg för opinionsbildning, skriver Petra Hallebrant, sektionschef för kommunikation och opinion på Rädda Barnen, i ett mejl till dagensmedia.se.

– Vi ser att potentialen i sociala medier är enorm och att det är ett effektivt sätt att engagera såväl givare, medlemmar som opinionsbildare. Vi vill vara där våra målgrupper finns och där debatterna förs.

Även Prime, Pronto och Deportivo deltog i pitchen om Rädda Barnen. Organisationens samarbeten med övriga byråer påverkas inte av det nya samarbetet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Rädda BarnenJMW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev