fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Prime utsågs till bästa konsumentbyrå

Publicerad: 30 september 2011, 09:06

Pr-byrån Prime utsågs till världens bästa konsument-byrå när globala Sabre Awards avgjordes för första gången på torsdagskvällen.

Ämnen i artikeln:

Sabre AwardsJKLMSLPR

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Pr-tävlingen Sabre Awards, som delas ut av The Holmes Report, är sedan tidigare uppdelad i de tre regionerna ”North America”, ”EMEA” och ”Asia-Pacific”.

På torsdagskvällen möttes de bästa kampanjerna från de regionala tävlingarna för första gången i en global kraftmätning.

Prime tog hem utmärkelsen "Outstanding consultancy" i konsumentkategorin.

Byråns dammsugarkampanj för Electrolux, ”Vac from the sea”, utsågs dessutom till bästa ”cause-related” marknadsföring.

– Att utses till världens främsta byrå inom konsument-pr är förstås otroligt glädjande och vi firar lite extra här på kontoret idag. Statyetter ser väldigt bra ut i prisskåpet, men mest stolta är vi över att tillsammans med våra kunder får vara en del av det svenska pr-under som nu är på väg att spridas över världen, säger David Augustsson, pressansvarig på Prime.

Även JKL belönades i första globala Sabre Awards, tillsammans med systerbyrån MSL. Deras kampanj om ung arbetslöshet, ” Jobbgrillen”, för Svenskt näringsliv utsågs till bästa ungdomskampanj.

Kampanjen var också en av fem finalister till Årets globala kampanj. Ett pris som vanns av Edelman och Weber Shandwick för Pepsi-kampanjen "Pepsi refresh".

Pr-byrån Edelman tog även hem den finaste utmärkelsen, Global Agency of the Year Award.

Förutom Prime och JKL/MSL var ytterligare två svenska pr-kampanjer nominerade till globala Sabre Awards.

Gyro och Järfälla tjejjours "Bordellen i Almedalen" och Dahlheim & Sjöqvist och HP för ”HP Sommarkollo”.

Här är alla vinnarna.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev