Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Prime storvinnare i Sabre Awards

Publicerad: 21 maj 2009, 20:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Tre svenska pr-kampanjer vann guld i Sabre Awards som gick av stapeln i Stockholms stadshus på torsdagskvällen.


Prime vann två guld i konsumentkategorin. Ett för Black at heart-kampanjen för Adidas och ett för Jorden runt för 80 hundralappar för Skoda. Byrån fick även utmärkelsen Bästa pr-byrå i Norden.

Jung och Great Works vann ett guld för sin flerfaldigt belönade Absolut Machines-kampanj för Absolut.

Peje Emilsson på Kreab Gavin Anderson och Björn Edlund på Shell tilldelades individuella utmärkelser för "outstanding achievement".

Burson-Marsteller utsågs till årets bästa pr-byrå.

Sabre Awards genomförs av The Holmes Report. Vanligtvis kombineras tävlingen med en europeisk pr-konferens. Den ställdes dock in i år på grund av det finansiella läget.

Åtta svenska byråer var nominerade i årets tävling.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev