Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 21 maj 2009, 20:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36
Tre svenska pr-kampanjer vann guld i Sabre Awards som gick av stapeln i Stockholms stadshus på torsdagskvällen.
Prime vann två guld i konsumentkategorin. Ett för Black at heart-kampanjen för Adidas och ett för Jorden runt för 80 hundralappar för Skoda. Byrån fick även utmärkelsen Bästa pr-byrå i Norden.
Jung och Great Works vann ett guld för sin flerfaldigt belönade Absolut Machines-kampanj för Absolut.
Peje Emilsson på Kreab Gavin Anderson och Björn Edlund på Shell tilldelades individuella utmärkelser för "outstanding achievement".
Burson-Marsteller utsågs till årets bästa pr-byrå.
Sabre Awards genomförs av The Holmes Report. Vanligtvis kombineras tävlingen med en europeisk pr-konferens. Den ställdes dock in i år på grund av det finansiella läget.
Åtta svenska byråer var nominerade i årets tävling.
Kristin Djerf