Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Prime slåss i första globala Sabre

Publicerad: 6 September 2011, 07:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:59

För första gången ska de bästa kampanjerna från pr-tävlingen Sabre Awards tre regioner gå nos mot nos i ett nyinstiftat ”VM” i pr. Här är de svenska byråerna som är med.


Ämnen i artikeln:

Sabre AwardsPrimePrime PR

Pr-tävlingen Sabre Awards, som delas ut av The Holmes Report, är sedan tidigare uppdelad i de tre regionerna ”North America”, ”EMEA” och ”Asia-Pacific”.

I slutet av september ska de bästa bidragen från respektive tävling för första gången mötas i Global Sabre Awards – ett världsmästerskap i pr.

Bland de svenska byråerna märks Prime PR, som tidigare har haft stora framgångar i Sabre Awards.

Byrån har, tillsammans med den långvariga kunden Electrolux, två nominerade kampanjer. Prime har även chans att bli årets byrå inom konsumentmarknadsföring.

– Det är glädjande att våra framgångar håller även på den allra högsta globala nivån. Dessa kampanjer har fått mycket erkännande internationellt även tidigare och detta är ytterligare ett bevis på att vi, tillsammans med Electrolux, har lyckats göra något riktigt bra, säger David Augustsson, pressansvarig på Prime.

De andra svenska byråerna som har vinstchans är:

• Gyro tillsammans med Järfälla Tjejjour för ”Bordellen i Almedalen”.

• MSL/JKL tillsammans med Svenskt Näringsliv för ”Jobbgrillen”

• Dahlheim & Sjöqvist tillsammans med HP för ”HP Sommarkollo”.

I den allra mest prestigfyllda kategorin ”Global agency of the year” dominerar de stora amerikanska pr-nätverken.

De nominerade är: Burson-Marsteller, Edelman, Fleishman-Hillard, MSLGroup och Weber Shandwick.

Här finns samtliga nomineringar.

Läs Dagens Medias intervju med Paul Holmes – mannen bakom Sabre Awards – i DM Plus.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Sabre AwardsPrimePrime PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev