Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Prime gör Folkoperans pr – utan betalning

Publicerad: 21 januari 2014, 12:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Prime tar över Folkoperans kommunikation i utbyte mot tillgång till lokaler och föreställningar.


Ämnen i artikeln:

Prime

Istället för att ta betalt i pengar har Prime inlett ett sponsorsamarbete med Folkoperan.

Prime bidrar med kreativa idéer för att stärka Folkoperans varumärke och produktioner. I gengäld får de tillgång till Folkoperans scen och föreställningar.

– Vi tror att de kan använda våra lokaler och föreställningar som mötesplats för sina kunder och anställda, och att de kan hämta inspiration i våra produktioner, säger Elenor Wolgers, kommunikationschef på Folkoperan, till Dagens Media.

Det var hon som vände sig till Prime och initierade samarbetet, som startar med vårens föreställning "Matteuspassionen".

– Jag ser främst fram emot Primes idéer för att ta ut Folkoperan i icke-köpta kanaler. Där är de starka. Samtidigt får de tillgång till oss och operans värld, och en kund som vill ha kreativa och utmanande kampanjer.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev