Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 21 januari 2014, 12:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
Prime tar över Folkoperans kommunikation i utbyte mot tillgång till lokaler och föreställningar.
Ämnen i artikeln:
PrimeIstället för att ta betalt i pengar har Prime inlett ett sponsorsamarbete med Folkoperan.
Prime bidrar med kreativa idéer för att stärka Folkoperans varumärke och produktioner. I gengäld får de tillgång till Folkoperans scen och föreställningar.
– Vi tror att de kan använda våra lokaler och föreställningar som mötesplats för sina kunder och anställda, och att de kan hämta inspiration i våra produktioner, säger Elenor Wolgers, kommunikationschef på Folkoperan, till Dagens Media.
Det var hon som vände sig till Prime och initierade samarbetet, som startar med vårens föreställning "Matteuspassionen".
– Jag ser främst fram emot Primes idéer för att ta ut Folkoperan i icke-köpta kanaler. Där är de starka. Samtidigt får de tillgång till oss och operans värld, och en kund som vill ha kreativa och utmanande kampanjer.
Kristin Djerf
Ämnen i artikeln:
Prime