Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Prime bakom årets non profit

Publicerad: 20 November 2014, 19:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Vinner guld för Ecpat-kampanj med Joel Kinnaman.


Ämnen i artikeln:

Spinn 2014Prime

Årets Non-profit är en ny kategori i Spinn. Priset delas ut till den bästa kampanjen med en ideell organisation som avsändare.

Spinnguldet 2014 går till Prime för kampanjen "#sopigstraffskala" för Ecpat som jobbar för att förhindra barnsexhandel.

I kampanjen medverkar bland annat skådespelarna Joel Kinnaman och Noomi Rapace i två uppmärksammade filmer.

Silvret gick till ANR BBDO för “Like a Swede” för TCO.

Övriga nominerade var:

Volontaire med Play in the Shade för Cancerfonden

Stendahls/Perspective Communication med Det är rösten som saknas - Göteborgs Lucia 2013 för insideout AB/Göteborgs Lucia

JKL med Pensionärsskattekalkylatorn för SPF

Stakston/HandsUp Productions/Multi Platinum/Chimney Sweden med Free Dawit för Stödföreningen Free Dawit

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Spinn 2014Prime

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.