Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Prime årets pr-byrå i Young Guns

Publicerad: 19 December 2012, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:00

Prime har de bästa unga pr-talangerna om man ska tro tävlingen Young Guns.


Ämnen i artikeln:

PrimePrime PR

Young Guns är tävlingen som säger sig representera framtiden – då den belönar arbete av kommunikatörer under 30. Den har funnits sedan 2001.

I årets upplaga, där vinnarna avslöjades under gårdagen, blev den svenska pr-byrån Prime utsedd till årets pr-byrå.

Fem unga unga medarbetare från Prime belönades också för olika kampanjer.

Carl Adam Frisk, Malin Severin och Viktor Waldås vann ett silver i pr-kategorins "Best Use of Celebrities or Live Events" för kampanjen "Minikockarna" för Abba Seafood.

Johan Larsson, Ebba Hultengren, Viktor Waldås och Devi Brunson vann ett silver i pr-kategorins "Best Use of Digital" för ACO-kampanjen "Beautyshare".

Johan Larsson fick ett brons i pr-kategorins "Internal Communications" för Comfort-kampanjen "Rörmokare utan gränser".

Det allra finste priset ”2012 professional young guns of the year” plockades hem av Rasmus Keger, Morten Halvorsen, Rasmus Wangelin och Joanna Crean som jobbar för R/GA New York.

Prime var den enda svenska byrån som prisades i tävlingen.

Hela listan över samtliga vinnare kan laddas ned här.

Young Guns 2012 ”agencies of the year”.

Young Guns Network of the Year – Leo Burnett Worldwide

Young Guns Digital Agency of the Year – Johannes Leonardo

Young Guns Advertising Agency of the Year – Colenso BBDO

Young Guns Design Agency of the Year – Leo Burnett Toronto

Young Guns PR Agency of the Year – Prime Sweden

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PrimePrime PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.