Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 2 juni 2015, 06:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:59
UPPDATERAD. Prat PR rekryterar från konkurrenterna Jung och MSL. Det är ett led mot målet att bli Sveriges mest moderna och kreativa byrå.
Ämnen i artikeln:
Prat PRPrat PR inledde ett strategiskt omstruktureringsarbete för ett år sedan då byrån rekryterade Pontus Nyström som kreativ chef. Sedan dess har, enligt ett pressmeddelande, ”nya arbetsprocesser introducerats, fokus för rekryteringar har förändrats och diskussionerna med kunderna har flyttats till en högre strategisk nivå, där övergripande affärsmål och varumärket är i fokus”.
Nu tar byrån ytterligare ett steg i förändringen och rekryterar Eric Aronson från MSL, som blir digitalt ansvarig, och Linda Kirsebom från Jung, som blir teamledare och senior rådgivare.
– Vi känner av en tuffare konkurrens och då måste vi vässa vårt erbjudande och titta på hur framtidens byrå ska se ut, säger Gabriella Finnborg till Dagens Media.
– Det handlar bland annat om hur vi jobbar med förtjänat utrymme i olika kanaler. Vi låter ett konceptuellt tänk vara styrande och är inte begränsade till att resultatet måste vara medierelationer, utan det kan lika gärna vara digitala kampanjer, event och film.
Prat PR har för avsikt att växa ytterligare genom att anställa fler konsulter.
– Vi söker seniora konsulter som gärna har en koppling till digital kommunikation.
Ämnen i artikeln:
Prat PR