Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Pr-konsulter med digitalt inflytande

Publicerad: 15 november 2011, 14:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Lagom till årets Spinn-gala utser kommunikationsföretaget Cision den pr-konsult som har störst digitalt inflytande.


– Vi på Cision är huvudsponsor för galan och kände att vi ville bidra med något mer. Vi har därför utnyttjat vår egen databas av inflytelserika pr-konsulter för att kunna lyfta fram den som har störst inlyftande digitalt, säger Alexander Mason, sälj- och kommunikationschef på Cision.

De fem nominerade till den nya utmärkelsen ”Sveriges PR-konsult med störst digitalt inflytande 2011” är Brit Stakston, Niclas Strandh, Paul Ronge, Hans Kullin och Jerry Silfwer.

– Det man kan säga om de nominerade är att alla har satsat på att synas i flera olika kanaler. Dessutom är deras ålder lite anmärkningsvärd, gammal är äldst kan man säga, säger Alexander Mason.

När de nominerade utsågs utgick Cision från sitt eget index över digitalt inflytande. För att fastställa indexet beräknas statistik från flera olika kanaler som till exempel Twitter, Linkedln, Klout score, bloggaktivitet och omnämnanden i digitala nyhetsmedier.

– Det som skiljer den här utmärkelsen från många andra är att det handlar om ett samlat inflytande i både sociala och traditionella medier, säger Alexander Mason.

Vinnaren kommer att presenteras på Spinn-galan den 17:e november.

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.