Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Pr-byrån som ska hjälpa Malaysian Airlines ur krisen

Publicerad: 28 mars 2014, 15:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Flygbolaget Malaysian Airlines har anlitat pr-byrån Ketchum för att hantera krisen kring det försvunna flygplanet MH370.


Det försvunna flygplanet från Malaysian Airlines har i flera veckor skapat rubriker i världspressen. För att hantera krisen har flygbolaget anlitat pr-byrån Ketchum.

Det rapporterar pr-sajten The Holmes Report.

Enligt sajten ringde Malaysian Airlines in John Bailey, som hanterat pr-frågor kring flera flygkrascher, några dagar efter försvinnandet av MH370.

Förutom pr-rådgivning har Ketchum också bistått med att hantera frågor från medier.

Malaysian Airlines har fått hård kritik för sin kommunikation kring MH370:s försvinnande men i The Holmes Report försvarar Indira Nair, tidigare kommunikationschef på flygbolaget, sin gamla arbetsgivare.

– Jag tycker inte att kritiken är rättvis med tanke på komplexiteten i det som hänt. Vad kunde de ha gjort bättre?, säger Indira Nair till The Holmes Report.

Enligt henne har flygbolaget också lamslagits av den Malaysiska regeringens dåliga kommunikation.

– Regeringen är inte van vid att hantera internationell media. Särskilt inte i sådana här situationer. En kris är inte en övning, du måste göra dina förberedelser i förhand.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News