Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Plantagen skaffar pr-byrå

Publicerad: 29 Mars 2012, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Trädgårdskedjan Plantagen tar för första gången ett strukturerat grepp kring sitt nordiska pr-arbete. Då tar man kommunikationsbyrån Solberg till hjälp.


Ämnen i artikeln:

Plantagen

Solberg har det strategiska huvudansvaret i Norden och det operativa ansvaret för den svenska marknaden. I Finland samarbetar byrån med Harkonsalo Vesa och i Norge med Arte et Marte och Trigger Oslo.

– Plantagen har inte haft ett strukturerat pr-arbete för Norden tidigare så det blir en avvägning mellan att vara centraliserad och lokalanpassad, säger Mårten Westlund, pr-chef på Solberg.

Nyligen lanserade Plantagen den så kallade Trädgårdsbarometern tillsammans med HUI, där Solberg var inblandad i pr-arbetet.

Solberg ska även sköta lanseringen av Plantagens e-butik och en mobilapp. Framåt jul blir det julgransaktiviteter.

– Vi på Solberg är ju mest kända inom finansiell kommunikation, även om vi haft pr-erbjudandet i fem år. Men Plantagen är en riktig fjäder i hatten för oss och ett av våra två nordiska pr-uppdrag. Så det här är en stor kund för oss.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Plantagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.