Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Photobox väljer Aspekta

Publicerad: 23 Mars 2011, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Photobox ska växa rejält i Skandinavien. Nu tar de pr-byrån Aspekta till hjälp för att få ut varumärket i medierna.


Photobox, som erbjuder digitalfotoframkallning och en rad produkter kopplade till det, lanserades i Sverige för omkring ett och ett halvt år sedan.

Nu ska bolaget inleda en offensiv för att få sitt varumärke mer välkänt.

– Vi jobbar primärt med partners, vilket gör att vi når målgrupperna via deras kanaler. Men eftersom vi är ganska nya i Skandinavien behöver vi hjälp med att nå ut brett i medierna, Vi har själva inte resurser att arbete med varumärkesbyggande, säger Andreas Anrell.

Efter att ha träffat ett antal byråer föll valet på Aspekta.

– Vi ville ha en lokal partner, inte någon större byrå i Stockholm. Vi träffade ett antal byråer och Aspekta var ett enkelt val. Det var den enda byrån som verkligen motsvarade våra förväntningar.

Bland Photobox samarbetspartners finns bolag som Ica, Fritidsresor, Bonniers Bokklubbar och Netonnet.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.