Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Perfect day rekryterar från Jung

Publicerad: 24 Augusti 2018, 08:00
Uppdaterad: 24 Augusti 2018, 08:04

Pontus Formgren bli pr-ansvarig för Perfect day media. Foto: Press

Pontus Formgren blir ny pr-ansvarig för Perfect day media.


Ämnen i artikeln:

JungPerfect Day Media

Pontus Formgren lämnar rollen som producent på Jung Relations för att bli pr-ansvarig på Perfect day media. Under den tid då pr-koncernchef Camilla Åstrands är borta på föräldraledighet kommer han även ansvara för hela koncernens pr-arbete som innefattar bolagen Daisy grace och Hannahamanda.com.

– Pontus är precis den typen av person vi behöver på pr-avdelningen med sin kombination av strategisk höjd och struktur från åren på Jung, men med en perfekt personlighet och social kompetens som behövs för vår koncerns bolag och kunder. Vi är oerhört profildrivna i vårt pr-arbete och där kommer Pontus komplettera oss perfekt, säger Camilla Åstrand, i ett pressmeddelande.

Pontus Formgren har de senaste tre åren arbetat med projekt som Arlas pop-up-restaurang ”Smör.” och Volvo V60:s globala lansering i våras. Han har även arbetat med kunder som Ica, Adidas, Sonos, American express, Svenska spel och Nespresso.

– När PDM hörde av sig fanns där ett direkt intresse för att anta en ny utmaning på ett företag med enorm potential. Jag ser fram emot att, tillsammans med all den interna kompetens Perfect Day besitter, bygga och utveckla pr-erbjudandet för både nya och befintliga kunder, säger Pontus Formgren, i ett pressmeddelande.

Pontus Formgren tillträder sin nya tjänst den 3 september.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JungPerfect Day Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev