Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Paradise Hotel-Samir ska bli reklampelare

Publicerad: 6 Februari 2014, 14:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:48

Den populäre "Paradise Hotel"-deltagaren Samir Jr Badjan startar Youtube-kanal. Där ska han dela med sig av sitt liv – och marknadsföra företag som är villiga att betala.


Ämnen i artikeln:

ZodiakYoutubeMTGParadise Hotel

"SOS Samir". Så heter den Youtube-kanal som Samir Jr Badran startade i samband med avslutningen av TV3:s omtalade dokusåpa "Paradis Hotel". På kanalen kommer den populära deltagarens fans att få följa med på en resa genom Samirs vardag, från gymmet till köket.

- Många ville veta vad jag skulle göra efter programmet. Folk ville följa mig via bloggar och annat, men jag tänkte att Youtube blir mer äkta, som en videoblogg ungefär. Allt jag gör får folk hänga med på. Så oavsett om jag lyckas eller om det går åt helvete efter Paradise så kommer folk att få se det, säger Samir Jr Badran till Dagens Media.

Bara på en dag har kanalen fått 13 000 prenumeranter, och samtliga videoklipp har närmare 60 000 visningar.

Förutom att följa Samirs liv kommer tittarna även bli matade med reklam för olika företag. SOS:et i SOS Samir handlar nämligen om att ge en hjälpande hand till företag i behov av marknadsföring.

– Det är lite en skämtgrej som handlar om att jag ska hjälpa andra, för jag har egentligen ingen erfarenhet av att hjälpa folk.

Olika företag, däribland Tidningen Frida, har hört av sig till Samir för att få hjälp. Producerar videoklippen gör tv-koncernen Zodiak, och även MTG och Youtube-nätverket Splay finns med på ett hörn. Inom kort kommer tittare att kunna följa Samirs hjälparbete.

– Nu i början ska jag hjälpa en sushi-restaurang med marknadsföring. Jag kommer ha en egen meny som blir lite billigare och sådär.

Så det är fritt fram för företag som har det lite skralt att höra av sig?

– Ja, jag kan alltid försöka. Det är ju lite skämtsamt också, men jag tror att jag kan hjälpa eftersom jag har många följare.

Pär Ullrich


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev