Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Nytt dr-grepp – reklamtryck på rosor

Publicerad: 24 juni 2009, 08:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Företaget Speaking Roses lanserar USA-snackis i Sverige.


Speaking Roses metod att trycka reklambudskap på rosor och andra organiska material vann nyligen utmärkelsen "Distributor´s Pick" av den amerikanska organisationen för promotionprodukter, PPAI.

– Speaking Roses har blivit mycket omskrivna i USA och nu lanserar vi i Sverige, säger Niclas Engvall, vd för Speaking Roses i Sverige

Produkten riktar sig både till privatmarknaden men också till företagssidan, där Niclas Engvall ser ett värde för företagen att kommunicera på ett helt nytt sätt.

– Skickar du en folder eller en broschyr är det lätt att den hamnar i papperskorgen. Men skickar du ett fång rosor så ställs de snarare upp i receptionen. Att de sedan är fina och luktar gott gör ju inte saken sämre.

Prisbilden varierar beroende på vilket slags tryck som ska göras men rör sig i trakterna av 7 kronor per blad eller 700 kronor för en mindre bukett. Speaking Roses importerar i dag sina egna rosor från Ecuador eller köper från svenska odlare men planer finns att knyta samarbetsavtal med florister. För närvarande förs en dialog med en florist i Sturegallerian.

– Det är i de sammanhangen vi vill synas. Vi är inte intresserade av massdistribution via kedjor som till exempel Willys. Det ska vara lite exklusivt. 

För att marknadsföra sitt erbjudande ska Speaking Roses bland annat sponsra evenmang och fester. Ett par fester runt Östermalm är redan inplanerade. Företagets webbshop ska vara igång i augusti men i framtiden finns också planer på att öppna fysiska butiker.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.