Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Nya loggan ska ge SCA mjukare touch

Publicerad: 15 Mars 2013, 06:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:52

Under de senaste åren har SCA flyttat fokus från papper till hygienartiklar. Nu byter man logga för att framhäva SCA:s nya mjukare värden.


Ämnen i artikeln:

SCA

I samband med att pappersföretaget släpper sin årsredovisning för 2012, lanserar SCA sin nya logga – med starkare, klarare färger samt mjukare linjer.

Enligt pressmeddelandet skrivs "Care of life" ut för att tyddligöra hur SCA gör skillnad för människor och natur.

SCA var från början ett renodlat pappersföretag. På senare år har hygiendelen vuxit och står nu för cirka 80 procent.

-För att även SCAs logotyp ska följa med i omvandlingen av vårt företag har vi valt att vidareutveckla den för att bättre spegla vår verksamhet, säger Jan Johansson, vd och koncernchef för SCA i ett pressmeddelande.

Den moderniserade loggan är framtagen av Design Bridge.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

SCA

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev