Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Ny myndighet kommunicerar för 100 miljoner

Publicerad: 22 April 2010, 06:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Trafikverket lägger mångmiljonbelopp på att berätta om sin existens.


Den 1 april ersattes tre myndigheter - Banverket, Vägverket och SIKA (Statens institut för kommunikationsanalys) – av en: Trafikverket.

Nu är det dags att kommunicera förändringen. Som Dagensmedia.se tidigare berättat är det Prime och Rewir som ska bistå verkets drygt 100 man starka kommunikationsstab.

Prime sköter pr- och reklambiten medan Rewir har tagit fram varumärkesplattform och varumärkesstrategi.

Den totalal budgeten för hela avdelningen är 100 miljoner kronor. 10 miljoner ska spenderas fram till sommaren på information om den nya myndigheten, skriver nyhetsbrevet Veckans Brief.

– Det är viktigt att vi får ut informationen om den nya myndigheten, men också att Banverket och Vägverket lagts ned. Och det måste få ta tid, säger Christer Hårrskog, informationsdirektör för den nya myndigheten, till nyhetsbrevet.

Trafikverkets mediebyrå är Promedia.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.