Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

"Nu ses vi som ett kreativt ölmärke"

Publicerad: 18 Augusti 2011, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Tre frågor till Henrik Persson, marknadschef för ölet Grolsch, som på fredag arrangerar "Grolsch block party" för femte året i rad – denna gång kring Nytorget i Stockholm.


Vad vill ni uppnå med Grolsch Block Party?

– Vi vill att Grolsch ska uppskattas av konstnärer och artister, men även ska av kunderna. Vi vill vara kreativa och annorlunda.

Vad har ni åstadkommit genom att arrangera block party i fem år?

– Innan sågs som Grolsch som en utländsk öl i en grön flaska. Nu ses vi som ett kreativt varumärke som vill ge tillbaks till musik och konst.

Varför utökar ni inte festen till ett större format?

– Tanken är att vara på ett kvarter, inte i en hel stad, för det blir ju inte så intimt. Det är bättre med ett litet ställe som är helt fullt än ett stort ställe som är halvfullt. Allt är trevligare i mindre skala.

Grolschs pr-byrå är AWB.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.