Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Norwegian om kaoset: "Inte bra för vårt varumärke"

Publicerad: 9 Januari 2014, 05:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:49

Norwegian krishanterar efter julhelgens förseningskaos.


Ämnen i artikeln:

Norwegian

Under julhelgen rapporterade medierna flitigt om Norwegians stora förseningar, som drabbade ett tusentals svenska passagerare i Bangkok, New York och Stockholm.

Förseningarna berodde på tekniska problem med Norwegians nya långdistansplan Dreamliner, som ända sedan lanseringen ställt till stora bekymmer för bolagets passagerare. I går rapporterade medier i Norge att Dreamlinern orsakat rekordmånga klagomål bland norska konsumenter.

På Norwegian i Sverige pågår nu krishantering för att återupprätta förtroendet bland de svenska passagerarna.

– Det enorma medieuppslaget rörande våra förseningar och upprörda passagerare är naturligtvis inte bra för vårt varumärke, säger informations- och pr-chefen Charlotte Holmbergh Jacobsson.

Enligt henne sker krishanteringen internt i Norwegian, utan hjälp från externa kommunikationsexperter.

– Vårt fokus ligger nu på att med ännu större tekniskt team från Boeing få ordning på flygplanen och att de ska gå i tid. Även om förtroendet för våra långdistanslinjer har fått sig en törn hoppas vi att det bara är tillfälligt och att de som är missnöjda återfår förtroendet så snart allt är som vanligt igen, säger hon.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Norwegian

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.