Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Nomineringarna till Stora Annonsörpriset klara

Publicerad: 22 Februari 2011, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

De nominerade återfinns på Forsman & Bodenfors, Google och SvD.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Stora Annonsörpriset premierar personer som gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer. Juryn består av Sveriges Annonsörers styrelse. Förra året gick priset till Nyamko Sabuni, jämställdhetsminister och biträdande utbildningsminister.

Här är årets nominerade:

Staffan Forsman & Sven-Olof Bodenfors, grundare Forsman & Bodenfors

Motivering: För ett banbrytande reklamarbete under de senaste tre decennierna. Med den reklambyrå som de grundade 1986, har Staffan Forsman och Sven-Olof Bodenfors, hjälpt svenska företag till exempellösa framgångar både i Sverige och internationellt. AMF, Apoteket, IKEA och Volvo är bara några exempel på långsiktiga och konsekventa samarbeten som har stärkt annonsörernas varumärke och gett dokumenterade resultat utöver de vanliga. Den speciella arbetsmodell och kultur som genomsyrar Forsman & Bodenfors är unik, och är ett föredöme för reklambyråer - såväl i Sverige som internationellt.

Stina Honkamaa, vd Google Sverige

Motivering: Sökmarknadsföringen har blivit en naturlig och stor del av många företags marknadskommunikation. Stina Honkamaa har i hög utsträckning medverkat till att Googles tjänster i Sverige på kort tid har utvecklats, och anpassats till svenska annonsörers behov. Innovationstakten är hög, och ett kontinuerligt fokus på vad som gagnar annonsörerna driver Googles produktutveckling. I detta arbete har Stina, genom sina erfarenheter, och förståelse för den svenska mediemarknaden, varit drivande.

Lena K Samuelsson, chefredaktör och ansvarig utgivare och Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet

Motivering: Läsvärda artiklar i kombination med en mycket lyckad satsning på form och grafisk uppdatering, har skapat en tidning som är ett högkvalitativt annonsalternativ för Sveriges annonsörer. Svenska Dagbladet har genom sitt eget förändringsarbete även tvingat fram positiva effekter, attitydförändringar och nytänkande hos konkurrerande morgontidningar, vilket har gagnat de svenska annonsörerna. Värt att notera är även SvD:s utmärkta redaktionella bevakning av området reklam och marknadskommunikation i Näringsliv och på E24.

Stora Annonsörpriset delas ut under Stora Annonsördagen som äger rum den 6 april på Münchenbryggeriet i Stockholm. Stora Annonsördagen arrangeras för tionde året i rad, av Sveriges Annonsörer.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.