Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Netonnet lockar med färskpotatis

Publicerad: 12 juni 2009, 07:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:25

100 ton färskpotatis ska locka kunder till Netonnet på midsommar.


Hemelektronikhandlaren Netonnet har beställt en rejäl trave potatis för att locka in folk i butiken till midsommar, 100 ton närmare bestämt.

- Vi säljer en väldig massa prylar som har med midsommaren att göra, musikmaskiner elektriska potatisskalare med mera. Men just under den veckan är det svårt att tränga igenom mediebruset. Alla tänker på sill och nubbe, och poatis så då kör vi på det spåret, säger Anders Halvarsson, vd på Netonnet.

Han säger att matvarubutiker inte har varit främmande öfr att locka in folk till julhandeln med dvd-spelare och annan elektronik men att det är första gången någon försöker vända på steken. En reklamkampanj är planerad för att berätta om potatisförsäljningen.

- Vi gör kampanjer lokalt i print på de orter vi har lagershoppar. Vi kommer faktiskt inte att skicka potatislådor över internet.

Vilket kilopris kan man räkna med?

- Hemligt. Vi går ut med det på måndag men det kommer vara lågt, mycket lågt och konkurrenskraftigt.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.